dilluns, 8 de juny del 2015

Reparació d'una cafetera

Hola, el meu nom es Kevin J. Sánchez, i durant unes setmanes, se’m va encarregar una cafetera que no funcionava. Havia d’entendre quin era el seu problema i si podia arreglar-lo per a que tornés a funcionar.

  • La cafetera no funcionava i vaig intentar veure quin era problema per solucionar-lo.

  • Per treballar millor amb la cafetera la vaig desmuntar per parts (imatge-1): Separant la resistència amb els seus cables de la carcassa.

  • Vaig fer un esquema del circuit de la cafetera per orientar-me a l'hora de compendre com funcionava. Vaig intentar identificar tots els components del circuit, i finalment només una part del circuit no va ser identificada totalment (imatge-2).

  • Vaig preparar un taulell de fusta, una regleta, un endoll i dos cables (un que aniria cap a un dels pols de l’endoll de la cafetera i l’altre cap a on estava connectat prèviament l’interruptor de la cafetera) (imatge-3 e imatge-4).

  • Per tancar el circuit, vaig utilitzar un cable més amb el que unir les connexions que sortien de la resistència i del fusible tèrmic.

  • Amb l’ajuda d’un tester vaig comprovar si totes les connexions entre els cables de la resistència feien contacte per evitar un corto-circuit.

  • Vaig connectar la resistència de la cafetera per comprovar el seu funcionament.

  • Després de comprovar que funcionés, vaig comprovar si el fusible era el problema.

  • Vaig verificar que el fusible tèrmic era el problema i buscant durant una o dues classes un fusible de les mateixes característiques i referències (SEFUSE SF214E JET216ºC) vaig comprovar que estaven per un baix preu, per tant vam comprar un de nou per canviar l’antic. Aquesta és una de les pàgines on vam trobar el fusible que necessitàvem: http://es.aliexpress.com/popular/sefuse-sf214e.html

  • Vaig tallar els cables que aguantaven el fusible per substituir-lo per un de nou amb l’ajuda d’un soldador i una mica d’estany. Vaig aprendre què era la “soldadura freda”: Consistia en col·locar el soldador sobre la peça d’estany que faria de soldadura entre els cables de la resistència de la cafetera i el fusible, ja que si escalféssim els cables d’aquests augmentaria la resistència (imatge-5).

  • Quan la substitució ha estat finalitzada tornem a construït el circuit al taulell de fusta per comprovar si la cafetera funciona correctament amb el nou fusible (imatge-6).

  • Vam confirmar que el fusible tenia un bon funcionament a la cafetera, ja que la resistència escalfava. De fet vam tenir algun que altre problema amb la cafetera quan la resistència va escalfar-se:
- Durant la prova, feia pudor a socarrim, cosa que ens va demostrar que la resistència tenia la capacitat calorífica per a cremar el taulell de fusta. Per tant, més endevant vam tenir que utilitzar com a suport un lector de disquets (ja que podia aguantar sense cremar-se) (imatge-7 e imatge-8).
- La resistència mantenia el calor durant molta estona i a l'hora de comprovar si ja s'havia refredat en Jorge es va cremar el dit. Per evitar aquest accident, podríem haver mesurat la seva temperatura amb un termòmetre. 
  • Vam tornar a muntar la cafetera amb la carcassa, vam connectar els tubs d’aigua a la resistència i vam utilitzar de base una disquetera per evitar que la fusta del taulell es cremés (imatge-9). Vaig aprofitar l'espai lliure que va deixar l'interruptor per a passar-hi els cables i que quedés tot molt més polit.

  • Finalment vam omplir el dipòsit de la cafetera amb aigua, vam col·locar un recipient sota la cafetera i la vam endollar per comprovar si escalfava l’aigua.

  • El resultat va ser l’esperat, ja que podíem observar com l’aigua s’escalfava i sortia de la cafetera sense cap problema (imatge-10).


Imatge-1
Desmontant la cafetera

Imatge-2
Part de la resistència


Imatge-3
Taulell de treball






Imatge-4
Endoll de la cafetera




Imatge-5
Fusible vell canviat

Imatge-6
Comprovació del nou fusible



Imatge-7
Cremada a la fusta




Imatge-8
Suport de la resistència



Imatge-9
Cafetera montada amb el suport







Imatge-10
Resultat final de la cafetera




2 comentaris:

  1. Gràcies per comentar com es va cremar el dit, ens serà de molta utilitat al nostre planeta. Adeu terrícola.

    ResponElimina
  2. Rúbrica: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1E5R7pWQwpmM4JH9iF82IlOrSj3Vv7fEDcnUdYvyVy08/edit#gid=0
    2
    1
    2
    2
    1

    0
    0
    1
    9

    ResponElimina