dilluns, 8 de juny del 2015

Programació del robot Lego Mindstorms.



Hola, sóc en Ferran Guerra i aquest trimestre m'he dedicat a programar i ajustar el robot Mindstorms. Per començar vaig haver d'aprendre alguns conceptes bàsics de programació i especialment de programació en NXC. Gràcies a l'ajuda d'alguns companys de classe he après a programar en NXC; i a programar en general (vaig estar aprenent Python a través de la pàgina web CodeCademy) que em va servir per poder entendre com es fan els codis i programes.

Vaig trobar un tutorial per internet de programació amb NXC, que va ser el que vaig seguir. En aquest document ens proposàven fer un programa per a que el robot fes quadrats. Tot i no haver fet un programa mai, i amb l'ajuda de l'exemple del PDF vaig aconseguir fer el següent programa:



























En aquest programa podem veure que el robot farà una volta. Està perfectament ajustat per a l'últim cop que vaig utilitzar el robot, tot i així a cada classe havia de tornar-lo a ajustar perquè els alumnes de 3r d'ESO canvianven la forma del robot. Degut a això he perdut moltes classes tornant a ajustar el robot per aconseguir que fes una volta completa perfecta; i precisament per això només vaig poder integrar el sensor d'ultrasons l'últim cop que el vaig utilitzar. Tot i així, amb les classes que ens queden intentaré integrar el sensor i ajustar-lo per poder fer un presa.

1 comentari:

  1. Rúbrica: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1E5R7pWQwpmM4JH9iF82IlOrSj3Vv7fEDcnUdYvyVy08/edit#gid=0
    2
    0
    0
    1
    2

    0
    0
    1
    6

    ResponElimina