dilluns, 8 de juny del 2015

Adaptador Floppy-SATA (Isaac Lleida)


La idea era fer un adaptador que permetés utilitzar una lectora de disquets en una placa base relativament nova que no tingués port per a connectar un cable per a disquetera, però en canvi tingués ports SATA. Vaig dividir el projecte en dues parts, una que consistia en controlar la disquetera amb l’Arduino, i l’ultima en la que es dissenyaria el circuit per a fer l'adaptador.
Primera part
Vaig necessitar el datasheet de la dsquetera per saber com connectar als pins a l'Arduino. Fent una cerca al Google del model (SFD-321B) el vaig trobar facilment: 

 




També necessitava una font d'alimentació per alimentar la disquetera. Quan la vaig connectar em vaig trobar que no funcionava. Finalment vaig trobar com engegar-la: fent un pont entre el cable verd i un pin GND (cable negre) del connector ATX de 24 pins.






Fins ara he aconseguit moure el cap de la disquetera i encendre els motors (info al datasheet).

Segona part
Aquesta part encara no l'he pogut començar. Consistia en, un cop tingues controlat el funcionament del lector de disquets, connectar un cable SATA a l'Arduino i escriure un programa per a fer funcionar la disquetera a través d'ordres enviades pel cable SATA. Finalment s'hauria de programar un driver per a fer funcionar el disc pel port SATA.





2 comentaris: