dimarts, 24 de novembre del 2020

Repte IA per la Jornada de la Ciència

Repte científic

Context

Aquest curs l'institut Hipàtia d'Alexandria participa  a la 25a Setmana de la Ciència organitzada per la Fundació catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i la Generalitat de Catalunya



El repte

Dintre de les activitats organitzades, hem proposat als alumnes la resolució de quatre reptes, un d'ells relacionat amb la intel·ligència artificial. El repte que hem assumit des de la optativa d'informàtica de 4t està explicat en aquest vídeo:

 

 



Es tracta d'un problema de classificació automàtica amb el conjunt de dades de flors iris (viquipèdia: https://ca.wikipedia.org/wiki/Conjunt_de_dades_de_flors_Iris)

A partir del conjunt de dades (disponible en format csv a: https://archive.ics.uci.edu/ml/machine-learning-databases/iris/), comencem a estudiar el problema a l'aula.

"Sou capaços, computant com un superordinador, de classificar els 150 registres entre dues classes: 

iris setosa (1) i

iris versicolor o iris virgínica (0)"


Treball a classe

Anàlisi visual de dades

El primer de tot és conèixer una mica els valors del conjunt de dades i veure si podem intuir alguna relació que ens permeti dissenyar. Per facilitar-ho, hem utilitzat un full de càlcul i hem assignat colors a cada classe de flor:


Ordenacions

Després de revisar les dades i ordenar-les per diferents criteris, vam comprovar que els criteris basats en els valors de les mesures dels pètals són prou discriminants, llavors l'objectiu és un procediment per aconseguir assignar un 1 o un 0 a un registre en funció de comparacions.

 

Exercici  

Definir un algorisme que ens permeti fer la classificació i que aconsegueixi el màxim nivell de separació entre iris setosa i les altres espècies.


Suggeriment:

·Agafar un criteri basat en un atribut(per exemple fer una resta i comparar amb un valor determinat)


·Agafar un criteri basat en els dos atributs del sèpal o del pètal (fent la resta dels dos i utilitzant algun criteri numèric)


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada